måndag 1 oktober 2012

Dagens morgon vikt 112,7

Godmorgon för 9 och en halv timme sen trädde vi in i oktober..
Det firar jag med min
morgon vikt 112,7 kg
Det var inte dåligt eller?
Under 113 strecket äntligen!!!
När jag såg resultatet började jag fundera driver vågen igen??
Vägde mig tre gånger till för att vara säker och den ljög inte..
Så jag har inte vägt mig på ett tag och lagt upp här ;)
Känner mig nöjd 12,7kg kvar till två siffrigt sen fortsätter kampen ner åt nästan normal vikt vi får se vad som händer på resan.. :-)

Nåt jag vill tillägga extra på detta inlägg..
Sammanlagt har jag förlorat  -4.3 kg sen jag typ startade i början på året
 men jag har ändå haft en vikt berg och dalbana...

1 kommentar:

  1. Ledsen för felstavningen i kommentaren innan, samt bristen på att berätta vem jag är.
    Jag heter Emma Johansson
    Är 20år gammal och har precis flyttat till Hallands län (Falkenberg) efter att ha bott i Stockholm innan.
    Jag fick min diagnos på HS runt 2010 tror jag det var, och då hade jag flera gånger fått olika antibiotika kurer som inte alls förbättrat något, samt flertalet felaktiga diagnoser. Detta bara för att läkarna på min dåvarande vårdcentral vägrade skicka remiss till hudmottagning.

    Det har på senaste varit rätt tomt om utslag (Mina områden är först och främst armhålorna sedan i skrevet och på insidan av låren och skinkorna (runt vaginan och ner mot ändtarmsöppningen) )

    Nu har dock nya infektioner dykt upp, om än små sådana. Men fan vad ont dom gör.
    Jag ringde därför min gamla mottagning för att förnya ett recept på Dalacin och skinoren (som jag egentligen inte tycker gör något alls förutom att göra det värre)
    Fick då veta att dom inte kan förnya det för att jag inte bor kvari Stockholm.
    och dom kan heller inte skicka remiss någon annanstans. Jag måste alltså nu gå genom min vårdcentral. IGEN. om jag inte får tag på hudmottagning direkt.

    och vad jag läst så ska man ju påbörja behandling av HS så tidigt som möjligt. (jag är nog i fas 2)

    Blir så jävla trött på detta, jag orkar inte.
    Läste någonstans att man skulle sluta röka. Jag slutade röka och har nu fått nya utslag. Mer än vad jag hade innan, wtf?

    Jag känner mig så jävla ful med dom där jävla ärren. Dom i armhålan (något enstaka) kan jag leva med, men dom i skrevet gör att jag inte vågar någonting.
    Alltid sex med lampan släckt, är det lite ljust i rummet då åker täcket på, osv osv.
    FANFANFANFAN
    Du som är lite äldre verkar ju ha mer erfarenhet av denna sjukdom.
    Snälla kontakta mig, jag tror jag går under snart.

    Att man kan bli så deprimerad av en hudsjukdom... fuck my life.

    // Emma

    SvaraRadera