lördag 29 september 2012

Tintin



Tintin
 
Hörde på nyheterna härom dagen att Tintin böckerna ska ut från Kulturhuset började jag fundera varför det och så vidare?? :S
 
Jag har inte hängt med och läst allt som står i artiklarna men tycker ändå liksom varför?
Det är ju liksom kult Tintin även om jag inte har läst varje bok eller allt så känner jag till den figuren eftersom jag har tittat i nån bok på bibblan när jag var liten läst lite då för de var spännande och intressana bilder.. Däremot så har jag sett några filmer när jag gick på fritids i lågstadiet och har lite mer erfarenhet i nån enstaka film som jag kommer ihåg utspelar sig på månen om jag minns rätt dvs googlade på det och den heter ju Tintin - Månen tur och retur del 1+2 och finns på Tintin boxen som man kan köpa på cdon...
 I denna artikel så läste jag lite grann Tar timeout efter Tintin-bråket 
Kulturhusets konstnärlige ledare för barn- och ungsdomsverksamheten Behrang Miri väckte stor ilska och debatt i går efter att han kastat ut Tintinalbumen från biblioteket Tiotretton. Kulturhusets chef Eric Sjöström rev raskt upp beslutet och ställde själv tillbaka böckerna ett par timmar senare.
Man kan läsa om Tintin på wikipedia och om hans författare är med där..
 
Hoppas böckerna får vara kvar det ju kult som vissa andra böcker är också...


1 kommentar:

  1. Hej! Fik för två år sedan reda på att jag har HS efter flera felaktiga diagnoser. Hittade din blogg genom Google och känner att jag behöver prata med någon. Kan du snälla kontakta mig på emhs@live.se
    Vänligen
    Emma Johansson

    SvaraRadera