torsdag 12 april 2012

Jag undrar om jag skulle lova mig själv att jag får dricka läsk på helgen och äta chips eller popcorn då också om jag skulle försöka att puscha mig att undvika det i några kämpiga veckor så jag kommer igång... Morsorna har ju tjatat i flera år att bara sluta med läsken så skulle det kanske visa annat på vågen... Jag ska prova det sen får vi se hur länge jag orkar.. Och med det att kolla på vad och hur mycket jag lägger upp på talltiken till middag lunch frukost och försöker klämma in mellanmål så man inte hungrar ihjäl sig på kvällen och försöker gå ner i vikt då och undviker det goda kolhydraterna och inga farliga såser och har inte så mycket av det goda på tallriken..  Jag vill gå ner i vikt men jag är så osäker sen känner jag mig ensam när jag vill sätta upp mål och slutföra det och tycker det är jobbigt! Min kompis hade gått ner 15kg på ca 3 månader.. Det är duktigt av henne jag vill också göra det men är osäker inom bords.. sjukt.. Kanske börja till helgen att köpa hem goda Ramlösa eller Loka som man får ha på helgen med nån god smak istället för läsk.. Handlade hem i måndags vindruvor och jordgubbar som vi åt i måndags kväll jätte smarrigt kankse ha det som helgens snacks godis =)

Sen vill man ju se lite finare ut till mammas 60 års fest och älsklingens kusins bröllop och min polares bröllop som är nästa månad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar