fredag 29 augusti 2014

Min nya dator med nya Windows 8



Jag älskar min nya dator!
 
Det vart ett upplyft med nya Windows 8 och ändå lite annorlunda med stationär dator som har tillgång med appar osv. Det vart en jätte chock i alla fall när man startade datorn för första gången då man såg att det är en massa appar osv.. :)
 
Tog lite tid innan man hittade till startsidan och sen flöt det bara på..
 
Har haft den i över en månad nu..
Tur att man använder smartphone då man är van med appar ;) 
 
Det finns också nackdelar med ett nytt operativsystem kruxet med nya Windows 8 är dock att Office paketet inte ingår.
En annan nackdel om du söker information som exempelvis jag gör om fördjupningsarbete för att få se hur andra har gjort sina fina uppgifter så för att öppna filen så kommer rutan upp att du måste t ex  köpa Office paketet med fler. Man ska alltså betala för en licens som gäller ca 1 år för att ha tillgång till Office paketet där vissa program som man behöver ha tillgång till.
Jag vill inte ladda ner test versionen än, vill spara först så jag kan köpa programmet så kan jag ladda ner test versionen och köra på det innan jag installerar licens köp versionen.
 
Det är ändå sjukt att det ska vara så..
Men det är bara att leta vidare efter program som man kan använda.
 
Är man studerande så är man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar