torsdag 14 augusti 2014

Jävla handläggare!


(OBS! vill varna att mitt blogginlägg är väldigt långt idag samt vill säga också att bara för att jag är förbannad på nån viss handläggare så betyder det inte att alla är såna).

Hej alla! Det var ett tag sen jag var inne, men idag tänker jag dela med mig mina tankar till er..

Det är först idag som jag ser det, det som alla andra ser med arbetsförmedlingen.

Jag har varit sjukskriven under hela sommaren (sedan efter midsommar) pga min HS vart värre under sommaren. Det blommade på ett nytt område. Fick en kallelse till ett möte med Arbetsförmedlingen  Försäkringskassan för att det handlade om att jag kommer få nya handläggare där på båda ställena.
Jag gick mötet med arbetsförmedlingen och försäkringskassan andra veckan på min semester (då jag var fortfarande sjukskriven och hade även min semester från praktiken). Varför det var möte var för att min dåvarande handläggare ska sluta och även hon på försäkringskassan kommer inte vara min handläggare längre. Det var presentation av min nya handläggare som jag kommer ha på arbetsförmedlingen i fortsättningen.

Jag berättade att skolan har ändrat både dagar och tider det krockar med arbetsträningen och jag behöver hjälp med att dom hör av sig och pratar med arbetsgivaren och kollar om det är okej att man ändrar mina tider så det inte krockar (eftersom jag är student och studerar upp grundämne för att få betyg och kunna plugga vidare i framtiden).

Min handläggare antecknar och den "nya" handläggaren antecknar också det vi pratar om med tiderna. Hon som var min handläggare går och kopierar pappren som jag har med mig där det står dagar och tider som skolan är. Kommer sen tillbaka och lägger kopiorna i min mapp som hon har om mig.

Och jag säger till dom att jag vill att dom ska kolla med chefen på min arbetsträningsplats om det går att ändra på mina jobbartider så jag kan både gå i skola och fortsätta med min praktik.
Dom svarar ja att det kan dom göra. Min älskling var med under mötet och hörde vad dom sa också (det var tur det med extra öron som lyssnar). Den nya handläggaren går på semester det vet jag eftersom hon berättade det på mötet att hon kommer tillbaka den 25 augusti.

I alla fall i förra veckan på söndagskvällen så mailar jag till min nya handläggare och frågade hur det hade gått med tiderna? (jag oroar mig när det inte är som det ska va med rutinerna och sånt speciellt när det är nåt nytt som kommer hända om jag inte är förberedd på var och när). Och jag har ju väntat i två veckor på att få veta hur det har gått.

Så får jag ett mail tillbaka på måndagen nånstans under dagen att handläggaren var på semester så det var nån annan som svarade från hennes mail och jag får ett telefonnummer att kontakta personen på.
Jag ringer till den handläggaren som svarade på hennes mail och lägger fram min fråga om hur det har gått osv. Får svar tillbaka att min arbetsträningsplats är prioriteras som nr 1.

Och jag frågar varför har hon inte fixat med mina tider för att skolan börjar på måndag och jag ska både plugga och arbetsträna.

Säger hon igen att det stod att arbetsträna är viktigast, så svarar jag emot att skolan är lika viktigt eftersom jag är så nära att kunna få betyg och bli klar i år med ena ämnet så jag kan börja med det andra sen. Sa också till henne att jag behöver betygen för att kunna plugga vidare i framtiden.

Vart jätte förbannad två handläggare som inte kunde ringa och prata med chefen där jag arbetstränar.

Hur fan sköter dom sina jobb egentligen? Jag har fan gått och tänkt på detta under min sista semestervecka?
Vad är det här för semester om man inte får ha ro i sig utan att vara orolig dagligen och undra vad kommer hända mig nästa vecka?!

Det är fan inte okej detta som dom behandlar oss som försöker komma ut i arbetslivet!!

Ogillar verkligen det här att jag hamnar mellan två stolar som jag alltid har gjort när det inte passar.
Och det är ett helvete att ta sig upp igen!

Värsta av allt är att jag får lösa detta på egen bekostnad att lämna en lapp med tider och dagar som arbetsgivaren får kolla på själv, och kolla om det funkar att jag ändrar mina arbetstider o eventuellt dagar. Jag känner mig hittar fan inte ordet men det är så jävla dåligt det här att man ska bära på allt inombords och må dåligt för handläggaren tabbade och gjorde inte som personen lovade att göra. Tänk om jag inte hade mailat och kollat läget? Då hade jag inte fått veta nånting och hamnat i klistret. Tack för den arbetsförmedlingen! Och snart är det VAL, hur ska det gå med allt det här kaoset som är med jobb för alla, vård för alla, bostäder ja allt..... Vad ska man rösta på?

Inte konstigt att man blir sjuk, när omgivningen är upp och ner som den ta mig fan är!!!!

Är det såhär det ska vara att Arbetsförmedlingen är emot att man vill plugga för att få betyg som man som man kan använda sig av eller omskola sig med andra utbildningar för att sen kunna söka fler jobb med breddare vinklar i den här jävla djungeln?!!
Ska dom också vara emot om man vill starta eget i framtiden efter utbildningar också?!
Det här suger så jävla mycket fyfan alltså att dom får vara så mot oss usch!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar