lördag 20 juli 2013

Sprängd mage eller matförgiftad?


Sprängd mage är ingen höjdare..
Min mage natten till fredag hade kramp så det smög sig nertill på mig gjorde ont när man kissar..
Halv gapade hela natten av smärtan då hade man tagit ett glas vin till middagen som vi hade tagit med oss hem från svärföräldrarna plus att vi hade grillat extra kött på spett som vi skulle ha till middagen... Mår dock lite bättre idag men är inte återställd har fortfarande ont men inte som tur den smärtan natten till fredag vill jag aldrig mer känna av skrek och grät utav helvete..
Frågan är om man har blivit mat förgiftad?
Vet inte hur det är när man har blivit det..
Har vågat äta lite mat idag men vågar inte käka mer än så..
Vart ett hårt bröd till frukost och en till lunch..
Är tydligen inte ensam att må dåligt i magen svärmor gör det med..
Så nånting gemensamt har vi ätit men frågan är vad om det nu är mat förgiftning?
Eller om det är nån annat skit som hon och jag har ätit eller nåt..
Undrar om smörgåstårtan har stått framma länge när vi var på begravning i onsdags eller om det har med torsdagen att göra eftersom inte grillen fick stå värmas upp ordentligt så bakterierna hann dö..
Har 38 grader feber men har ändå orkat sitta med matten idag och pluggat måste ju va för att jag inte äter ordentligt därmed har jag inte så ont längre..
Vaknade runt 7:30 imorse och tog två alvedon sen vaknade jag 11:30 känndes som jag hade förstört min morgon men vadå jag orkar inte gå ut och gå när magen mår som den gör....
Jävla skit att detta ska förstöra min morgon promenad har inte varit ute på hela veckan för att man har varit bokad varje dag..
 
Min mage känns sprängd känner ingen hunger längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar