måndag 20 maj 2013

Pyoderma Gangrenosum (tror jag stavade rätt)

Visste att det var nåt mer jag hade bortsett från Hidradenitis Suppurativa säg hej till Pyoderma Gangrenosum (tror jag stavade rätt) Den här otäcka saken ställer till det att mina HS sår blir större.. 
I fredags fick jag namnet på eländet av min snälla doktor. 
Glömde dock skriva ner det i fredags inlägget så det får bli idag.
Iallafall så tror jag att jag fick den förr förra året när jag låg inne i två omgångar på Karolinska i Solna..
Det är de eländet som sabbade mitt oprationsår iallafall kan jag nog med säkerhet berätta.. Men det posetiva idag är att det luktar inte, samt om jag inte inbillar mig så tycker jag att det såret på vänster armhåla som vart pajjad av Pyoderma Gangrenosum (tror jag stavade rätt) har blivit mindre så vem vet jag kanske går åt rätt håll.. 
Men har fortfarande problem med under bröstet som har den sjukdomen också men jag lägger om där bara blir förmycket om jag ska ha kalibad på fyra ställen samtidigt så mina armhålor går i första taget.. 
Är hemma från skolan också kroppen strejkar har sårfeber och har ingen ork att ta mig hemifrån :(
Det var lite uppdatering.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar