onsdag 15 maj 2013

Hur svårt kan det vara att skumma mjölk egentligen?!?!?!


Idag på praktiken va fan jag är inne på 6e veckan på kursen!
 
Hur svårt kan det vara att skumma mjölk  egentligen?!?!?! Vet inte om det bara är så eller om det är tillfälligt har ju en piss dag idag som inte börjar bra.. Börjar med att jag går till bussen när jag är på buss hållplatsen så kollar jag på tabellen när bussen ska gå om två minuter sen kommer jag på visst fan jag glömde bort att kortet och plånboken ligger i fel jacka!!
Så hem får jag gå för att hämta grejerna sen tillbaka och stå vänta.
Kommer till stationen går in på pressbyrån ska köpa lunch att ta med mig inser att den där pressbyran ska jag bojkotta eftersom dom har ingen sallad!! Kommer in på söder får gå till Subway köpa en kall macka för ca 47:- blir lite smått irriterad vill egentligen ha sallad men kommer en kvar försent till skolan på grund av allt detta.. Sen fortsätter det glatt i skolan det är kaos i min skalle..
Jag ska fylla på vatten och hälla ut sump och rest vatten som kommer från kaffemaskinen..
Jag har tagit fram ett A4 papper och penna just för att lärarna ska kunna skriva upp sig på vad dom ska ha för att göra det mycket lättare för mig... Men vet då fan det vart ändå kaos som tog timmar för mig att det skulle bli rätt med skummandet med mjölken som bara gick åt helvete och helvete!!

Fan vad trött jag är!! Tänk om jag haft praktik på nåt café?!?
 
Det hade varit kaos om jag inte kan skumma mjölk till Cappuccino och Latte!!
 
Inte nog med det trodde jag skulle svimma när jag serverade cappussino till en lärare!!
Jag kommer in med den då har jag inte drällt med den men när jag skulle ta ner den så såg jag att jag hade gjort det.. Hur i helvete gick detta till fick jag en blackout eller höll jag på slockna när jag gick in..?!?!?! Gick jag in på auto mode eller vadå?
 
OH MY GOD!!!
 
Tur att Linnéa kom som går på Barista kursen med mig så vi kunde luncha..
Då fick jag ventilera och berätta allt och bli lugnare.. Asså vad hände? Det här är läskigt hon berättade för vår lärare vad jag höll på göra så nu lär jag få big brother after me men kanske lika bra för jag vet inte vad det var som hände om jag svartna i ögonen eller vad fan som helst.. Jätte läskigt eller är det nån effekt om att min mens håller på att komma igång efter dom tuffa månaderna.. Eller är det vätske brist att jag dricker förlite vatten? Sen har vi lektion det vart lite lugnare där på min front men sen skummade jag mjölken som det skulle dock vart inte nåt bra mönster.
Men det är ju därför jag har praktiken på skolan så jag får lära mig allt från grunden så jag slipper för tillfället den där pressen av arbetsgivaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar