lördag 4 maj 2013

Barista/Café kurs jobbar med ett special arbete



Barista/Café kurs jobbar med ett special arbete!!
Nu är det dags att "visa" vad man går för och de är lite tur att man har lärt sig lite från 
gymnasiet nu är det tid och tålamod som man behöver på detta special arbete...
Håller på att laborera med att skapa en snygg kaffe meny.. Det går sisådär.. Men jag tänker inte ge upp..
Läraren var inte så tydlig med om det ska va annat med på menyn som t ex priser eller godsaker samt mackor.. Men jag gör ett försök iallafall.. Håller på att skapa menyn som jag skrev fast under namnen lägger jag till hur många cl kaffe samt om det ska va skummad mjölk eller sirup.. För av det jag förstod av det han sa så ska vi läsa av den också.. eller vet då fan.. Men om det är för kunden som besöker mitt "café" så ska h*n kunna läsa vad det är för kaffe och samt vad den innehåller.. 
Plus jag lägger till att det finns tillval Soya och laktosfri mjölk ifall min kund inte tål laktos..

Får se hur menyn ser ut när den blir klar då..

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar