tisdag 14 augusti 2012

Var på Djingis Khan igår

Skriv kramp idag..
Är tom på ord på grund av det som hände igår.. "/
Var iväg för att fira en polare som fyllde år..
Hade jätte trevligt som tusan åt gott och drack gott igår med trevligt sällskap vi var runt 15 pers sen började några dra hem i förväg..

Jag och resten stannade såklart kvar och åt efterrätt drack kaffe och sånt snackade hade jätte trevligt nån timme till sen skulle vi betala vi som var kvar på restaurangen så sa hon i kassan att vi måste betala för en middags buffé och en dricka på 206:-!!
Då var det inte lika kul längre nån hade dragit utan att betala sin nota..!!
Hon i kassan sa att hon måste annars polisanmäla det här och att vi då måste kalla tillbaka dom som hade stuckit hem visst det är ju rätt hem herregud klockan är ju runt  22 på kvällen jag ville bara hem eftersom jag lånade min älsklings kort för att åka till stan och hem.. 
Och han ska ju upp tidigt också på morgonen..
Då fick jag lägga en hundring och han som fyllde år också så var kvällen förstörd på grund av det..
Om alla kunde ha hjälpts åt istället lagt 20 eller 10 kronor var så hade det inte känts så blodigt.
Sen så kom jag till centralen då hade jag missat piss pendel tåget hem så jag fick vänta en halv timme på nästa tåg men herre gud det tog över en timme att ta sig hem på köpet pga att nån tog spring nota vem det nu var alltså.. När vi sa hejdå i hötorget så kom vi ändå överäns om att vi ska hitta personen som tog spring nota men ändå frågan är ju vem var det..?
Det är fan inte meningen att man ska pröjsa till nån som har varit där och ätit gratis!
Fan vilken skit kväll alltså det vart!

Vad jag tyckte annars om resturang besöket kommer här..

Djingis Khan hette placet ligger på Sveavägen 36, City - Hötorget
Kommer inte gå tillbaka dit inte värt att betala 188:- för deras buffé eller vad det kostade igår när vi var där..  Deras lunch är ta mig fan billigare 85:-!!

Jag kommer nog inte rekommendera den här restaurangen eftersom personalen när jag ville beställa en kyckling rätt så vill jag ha nudlar till eftersom jag äter inte ris men då vart han jävligt besvärad den som jobbade såg på han att han vart grinig fick inte ändra till nudlar det vill säga.. 
(Tycker om man ska betala så dyrt för deras mat så kan man få ändra tillbehör om man inte äter ris till nudlar)
Dom jag satt med såg det också att han verkade jätte grinig..
Lika så sen när jag beställde efter rätt vill jag ha en kaffe latte för det fanns med på menyn men då vart dom besvärad av det också så det vart kaffe och mjölk då med friterad banan (ville ha en banan istället för två) med glass (likadant där med en kula inte två). Och det här med kaffe latte måste han kolla med sin kollega om det är okej för mig att beställa??? Vad är detta alltså?!?!
Tänkte jag och dom som delade bord med mig.. Aldrig sett nåt liknande på nån resturang förut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar