onsdag 1 augusti 2012

Min omläggning!

Min omläggning!

Snart dags för min omläggning håller på att försöka lufta armhålorna undertiden som jag skriver..
Lufta armhålorna 30 minuter uppåt en timme ibland..
Ibland om inte tiden finns så försöker jag lufta 20 minuter..
Eller lite mindre när jag måste fuska ;)
Här är mitt tips på min omläggning iallafall..
Först Mepilex transfer som jag klipper i rätt storlek för såren (om det skulle behövas så använder jag nån typ av salva eller kräm som doktorn skrivit ut och lägger på innan transfern) sen blir det kompresser mjuka som jag viker i armhålan och sen den berömda " BH" sjukhus trosan som är klippt i grenen som jag anväder som BH och håller kompresserna på plats.. Varför jag inte använder nån slags tejp är för att min hud sa ifrån förra året och blir irriterat och röd så jag använder en metod som sköterskorna  hittade på till mig.. Kanske lägger på BH innan kompresserna det är lättare det jag skrev ovan gör sköterskorna på mig.. När man har på sig BH så är det att lägga kompresserna i armhålorna som det ska vara och vika dom..

Hållit på med den här omläggningen sen i höstas ungefär..


 =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar