torsdag 9 augusti 2012

barnkläders tråden från facebook är på aftonbladet

Kolla här det står på aftonbladet om barnkläders tråden från facebook som jag skrev om tidigare =)

Hmm undra hur detta ska sluta?

Såg detta nu när jag gick in på första sidan..

"Skulle handla kläder inför skolstarten till min dotter (stl 134) igår och besökte de stora kedjorna, bland annat Lindex. Blev oerhört besviken över utbudet. Är det verkligen "marknadens" (producenters och konsumenters) önskan att nioåringar ska klä sig som, ursäkta uttrycket, luder??? Tajta kjolar med skinndetaljer, leopardmönstrat med svart spets, urringade toppar ... Jodå, jag noterade baskläderna och alternativen, men mitt bestående intryck efter shoppingrundan var ändå att det svarta och det sexiga lyfts fram. Jag är absolut för coola och fräcka barnkläder men tycker att vi vuxna borde ta ett större ansvar för vilka signaler vi vill sända till våra småtjejer. Hur tänker ni angående detta?”





Hon hann inte mer än posta inlägget förrän det började rassla in kommentarer från andra ilskna konsumenter. På bara ett dygn hade hon fått över 30 000 "gillande"-markeringar och nu har siffran stigit till över 40 000.
– Jag vill dock betona att det inte bara är Lindex jag vänder mig emot. Jag har varit runt på H&M och Kappahl också och det var inte bättre där, svart och sexigt dominerar när det gäller festkläder.
Innan hennes dotter kom upp i storlek 134 var flickkläderna roliga och färgglada.
– Nu vill klädföretagen att småtjejerna ska se ut som tonåringar säger hon..

Läs mer i artikeln..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar