tisdag 13 mars 2012

Mediemarkt och tvättmaskin samt inkoppling!!

Kul kul kul!
Fått hem tvättmaskinen idag från Mediamarkt eller hur det nu stavas..
Vi har betalat för en installation också med inkoppling till el och så vidare..
Vattnet har dom kopplat in men tycker ändå att slangen är kort så jag kan inte flytta tvättmaskinen hur jag vill från badkaret och sen så kunde dom inte koppla in slangen som ska tömma vatten dit den ska så den hänger över badkaret.. Elektrikern sa att den slangen kan borras och sättas in under handfatet där det är ett uttag att slangen kan tömmas där.. Och så kommer vi äntligen till elen..
Försäljaren sa till oss i torsdags att deras "elektriker" skarvar den där slangen (minns inte vad det heter kabel kanske) som ska till el..
Och deras "elektriker" sa till mig att dom INTE skarvar kabeln pga säkerhets risk osv!
Okej det kan jag förstå men hallå var dom ingen längre kabel med sig som kund tjänst hade sagt att dom har?
Min svärmor berättade att deras elektriker mediemarkt ska ha med allt dvs kablar slangar alla storlekar när dom kommer för att göra installation det hade deras kundtjänst berättat.. *NOT TRUE*
Fick hämta ett uttag som har lite sladd på ca 2 meter och sätta in kontakten i vardagsrummet och ta med den ut mitten av hallen där kontakten från tvättmaskinen möts det är spännt så man får inte snubbla..
Men så ska det banne med inte vara!! Kul kul kul måste ringa efter en annan elektriker nu då för att göra färdigt jobben som gubbarna inte kunde slutföra..
Massa pengar som ska rinna iväg nu då.. Så här ska det inte vara ska ringa till svärmor och berätta detta nu så förhoppningsvis så kanske hon kan få tillbaka pengarna för installationen eller något..
Det här är förfan sjukt.. Vi hade fotat badrummet och visat det för försäljarn och så bad jag henne att skriva ner till dom som ska köra hem tvättmaskinen att dom ska ha med sig grejer och långa sladdar kablar eller vad det kallas för när dom ska göra hembesök med inkoppling.. Känns som man har blivit lurad eller nåt!! Fyfan alltså!

Svärmor ska ringa och säga till kundtjänst om detta iallafall så förhoppningsvist löser síg det.
Nu har jag fått veta att dom hyr med sig en elektriker från ett annat företag men hallå vad var det för nisse dom hade med sig hem hit idag då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar