måndag 20 februari 2012

Måndag morgon hela veckan!

Tagit min medicin nu på morgonen måste vänta en halvtimme innan jag kan äta..
Har vägt mig idag hade otur då gick upp nästan två kg..
Men nu är det ingen vecka som man ska gå iväg på kalas eller alla hjärtans dag ingen kompis träff på stan som man går och köper kaffe som är smaksatt
(det är en fälla som jag gick på två gånger samma dag män fruktansvärt gott) ingen bakelse osv ;-)
Tror jag kommer gå ner dom kg ganska fort iallafall.. (om inte nån ringer det är sportlov får sluta svara)
Tänkte ta upp några matfällor visst visst läsk är inte nyttigt men Juice då?
Det finn ett par som ofta säger till mig när vi är på besök ta lite juice "det är bara nyttigt massa bra grejer i jucie"..
Ska vi börja disskutera alkohol här idag också kanske lika bra eller hur?
Vi tar det senare..
Tänkte göra en Peak där idag inte för jag vet om dom läser min blog eller nåt men vadå det är ren sanning som ska ut här idag!!! Och vaddå?
Det kommer från en säker källa nämnligen från viktklubb !!


Juice


Många tror att juice är nyttigt och ofta innehåller dem inget tillsatt socker. Däremot är det gott om fruktsocker i juicen. Ett glas då och då är inga problem, men försök undvika att göra det till en vardagsvana. Ät hellre frukten hel. Mmm just det svärfar det är inte så nyttigt att dricka förmycket juice (tror det är rekommenderat 1dl per dag om jag inte minns fel)!! 
viktklubb det är en bra sajt som jag är medlem i och billigt också ett år kostar typ som ett reducerat månadskort för en månad för att åka kommunalt men dlem ett helt år för för det priset!!!




Musli och flingor


Många muslisorter och flingor är fullproppade med socker. Läs innehållsförteckningen på paketet för att få koll på sockerhalten.

Ska nog skippa dom till frukost idag tills jag har lärt mig att ta mycket mindre mängd!






Nötter


Nötter som tilltugg och i sallader är bra och nyttigt. Men bara för det betyder det inte att man kan äta hur mycket som helst. Ät nötter med måtta.

Det är väldigt gott att ta en näve och lägga på salladen som det stod =)




Lättyoghurt med frukt


Bara för att det står 0,5% fett på yoggiförpackningen betyder det inte att det är nyttigt. En lättyoghurt med frukt innehåller tex mer kalorier än en naturell yoghurt med högre fetthalt. Det bästa alternativet är naturell yoghurt med färsk frukt eller bär.
Yoghurt med smaksatt med frukt är gott men väljer Kellog´s k naturella att ha på..
Men det är inte så nyttigt heller :S

Äsch får väl nöjja mig med att handla hem naturdiet barer som är på 200 kalorier och ha så att magen lär sig att den vill ha mindre en period framöver..
Får ta det att kroppen bränner på natten och det är kallt då... burr..burr..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar