fredag 3 februari 2012

Pain of Hydradenitis Supertiva!!!!!

Har varit på Karolinska i Solna idag sista gången för denna vecka.. :-)
Idag så har sköterskorna lagt om med en platta på båda armhålorna som heter Polymem.
Det är nån ny omläggnings grej som dom vill prova på mig som lite omväxling till mepilextransfer som är väldigt bra att lägga om med eftersom den suger ut vätskan från såren..
Så det ska bli intressant att se vad Polumem kan göra om den är lika bra eller om den inte är bra!
Det gjorde ont när sköterskan skulle ta loss den idag usch då har den suttit i sen i onsdags....
Första gången på länge som jag har ont i armhålorna!!!! =(
Sen svider det också när jag fick ligga och lufta armhålorna..
Så det var ingen rolig dag idag på avdelningen!!
Bara smärta!!!!  =(

Hade det i onsdags också och nu ska vi prova hur det blir överhelgen om jag måste byta med tunna kompresser och hur ofta så det kommer bli intressant för om de funkar bra så är det nått jag kommer rekomenderar till tjejerna gruppen Hidradenitis Supertiva så dom kan berätta till sina läkare eller sköterskorna som hjälper dom med sina omläggningar osv..

Det är skönt att få va med i en grupp det det finns medlemmar som är olika drabbade för man kan ju tipsa och peppa riktig trygghet!!

Har fortfarande ont när jag går sitter eller ska ligga ner i sängen utav den där ny för dömda svullnaden av bölden det är jobbigt att gå sätta sig i bilen hade skit ont i morse när mamma hämtade upp mig för att se till att jag kommer iväg när den här skiten ställer till det för mig!!!!

Där med pain of hydradeniter supertiva!!!!!
Vill ni veta mer hur såren ser ut och de googla på Hydradenitis Supertiva det är läskiga bilder hur denna sjukdom drabbar dom som är drabbade av skit sjukdomen!!
Man tror inte att det är sant när man kikar på bilderna som ligger ute på nätet av detta..

Kom nyss hem har varit och lunchat med mamma på Basilica..
Jätte god mat..
Gulash med ris tog jag smakade jätte gott..
Tog en smaksatt latte på vägen därifrån med kanelsmak inte så söt som vissa andra är men jätte god..!
Innan dess åkte jag med mamma och handlade lite så jag kan göra egen potatis gratäng igen fast utan purjolök den här gången och prova hur det blir i en sån där folie form..
*så man är beredd vad som väntar*

Förbereder lite med prova inför planering av älsklingens 25års dag =)
Men jag tänker inte blogga så mycket detaljer om det eftersom han sitter och läser min blog nästan varje dag så då blir det ingen hemlighet för att han läser det här..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar