torsdag 9 februari 2012

Mellanmål



Mellanmål nu..
Äter två deceliter mild yoghurt naturell och två krossade mörk choklas bitar i varav en har chili..
Detta mellanmål är på 176 kcal inte dåligt ;)

Läste nåt som gav mig rysningar..  "Vin, buljong, ja till och med Coca-cola kan användas för att åstadkomma fettsnåla marinader som ger smakrikt och mört kött"

Coca cola alltså :S läste från viktkoll aftonbladet

Läste lite vad man ska göra med godisuget..
Hur gör man om man är beroende av chips eller popcorn att ha till kvällsfilmen fredag och lördag?Jag är inte den typen som köper lösgodis de är två gånger om året jag gör det..
Grönsaksstavar med guacamole
Kanske morötter gurka osv med dipp?
Dippen är ju också farlig på sitt sätt om man inte är en person som är duktig på att hitta på egna goda dipper utan massa konstigheter i..'

Kan inte Ica och dom andra livsmedelsbutikerna börja sälja färdig skalade och skurna grönsaker i affärerna tar sån tid att göra allt själv.. Skulle vara en jätte bra idé tycker jag :-)
Vissa vill ju äta nyttigare skulle kunna tänka mig betala lite extra för att kunna köpa en förpackning allt är färdigt bara och fixa dippen..
Man kommer hem på kvällen oftast och kanske inte orkar stå ställa sig den halv timmen eller timmen det tar att fixa för myset framför filmen har redan börjat kanske för att man har stått och jobbat :P



Hittade jätte goda chips från Estrella och det är en 180g påse
Provat andra smaker från Solchips av Estrella..


2 kommentarer:

  1. Det super bra med ett mellanmål.
    chips och popcorn blir socker i kroppen så de båda som droger för järnan. Hjärnan får apstinens då man blir sugen på kolhydrater och socker (som egentligen är samma, eller blir samma i kroppen) men super bra med mellan mål ;) Färdiga grönsaker maila eller ring till ica om de kan fixa ;)hihi. kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska ta och göra det skulle vara guldvärt om dom kan göra det =)
      Kram

      Radera