söndag 1 januari 2017

Tjena 2017

God fortsättning på det nya året !!!! 


Jag tänkte passa på och säga jag är ledsen, att jag inte har varit aktiv på bloggen.
Under vintern förra året och våren har varit kämpigt för mig.

Men det som verkligen tog priset  är min bästa kompis Johanna som jag har känt i 14 år gick bort i våras, och jag har verkligen fått ställa upp för alla med sorgen.

Sen folk är så fräcka och använder henne som tycka synd om dom sköldar istället för stötta familjen och hennes riktiga vänner som är nere. Använder henne som en sköld för dom att man ska bry sig om dom istället för att visa medkänsla och kamratskap säga "jag är ledsen för din förlust" till hennes familj och riktiga vänner.

Och såna som påstår sig känna henne väl och ljuger om hur väl dom känner henne.
(För dom vill ha uppmärksamhet av mig/hennes riktiga vänner/hennes familj)

Sen vadå trampa på en som är död som man har varit i relation med och går vidare med en som kallad "vän" till henne. Den som kallade "vännen" manipulerar alla hennes vänner och familjen lever i en som kallad fantasi bubbla och går i hennes fotspår och försöker ta över hennes liv och leva som Johanna.

Och allting vart ännu värre omkring Johanna efter begravningen så vi som känner henne får verkligen kämpa för henne, det är så fegt att trampa på nån som är begraven.
Ännu fegare när den som kallade "vännen" lägger upp avslöjande detaljer att hon är hemma hos Johanna och umgås flitigt med hennes kille som ska sörja. Det hon verkar inte tänka på är att man listar ut att det är nåt mellan dom men det är hemligt.

Hur hemligt är det när man lägger upp allt på snapchat, Instagram, Facebook?

Iallafall så kom det fram att dom två är tillsammans!!!! Men då är frågan till er som verkligen känner Johanna. Hur fan kan ni acceptera detta? Hade det varit nån av er så hade Johanna sett till att eran kille/tjej inte hade gått vidare med nån av era vänner.
Hon hade sett till att han träffar nån utanför umgängeskretsen!

Mitt sorg arbete startade under hösten och jag föll in i djup depression och vart utbränd. Kan inte fokusera på annat än att försvara min kompis. Så jag har inte kunnat sova, äta som man ska och bara rent av att klara av att fokusera på lektionerna. Klarar inte av att träffa vänner och familjen för man drar sig tillbaka, den  inre stressen vart värre när man träffa nån och man kräks och blir sjuk.

Och jag har inte haft orken att blogga om HS är så ledsen över det. :'( 
Men förhoppningsvis så hittar jag tillbaka till mig nu även det kommer ta tid.

Men nu vet ni varför jag försvann. ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar