måndag 5 augusti 2013

Glasberga

Var ute och åt mys middag med min underbara Linda och pratade om allt mellan himmel och jord så kom vi in på Glasberga ett villa område som ligger i Södertälje.

Jag har inte läst och hängt med men blir upprörd när jag hör att en av dom som bor där har skickar in en insändare där det står en hel del som gör mig förbannad.

Klarar inte grannen av att det ska bli ett boende för LSS där så varför inte flytta från området då?
Jag känner folk som har nån typ funktionshinder som t ex autism, autismliknande tillstånd och Downs syndrom man ska inte dra alla över en kant som dom påpekar att dom är farliga osv och därmed vill inte ha dom som grannar.

Man ska inte dra alla över en kant för alla är inte det.
Varför inte lära känna några som har det innan man dömmer nån?
Var har ni tänkt att dom ska få bo då Glasberga? Ska boendet va på gatan eller?

Det är klart att dom ska få ett LSS-boende i Glasberga och det blir jobb också så då kommer några bort från arbetslösheten som kommer va personal som hjälper dom.

Tycker det är perfekt det här tänk om jag hade den utbildningen då hade jag sökt jobbet så jag kan gå runt med dom boende och visa er att man inte ska dra alla över en kant och visa dom inte är så annorlunda än vi.

Jag börjar undrar om det är så att folk är rädda för annorlunda personer.
Och därmed kommer det här som känns så fientligt att dom dömmer och säger så fula saker än att ta reda på fakta innan man dömmer och säger så dumma och puckade meningar.

Har själv märkt att folk har tendensen att dömma en fortare istället för att våga ta chansen och träffa en trevlig och snäll prick som också kan ha humor som får en att skratta.

Har lärt känna många underbara som har sitt och inte alls farliga snarande intressanta och snälla..
Oavsett om man har nåt eller inte så ska inte man bli dömd för det.

Jag hoppas verkligen att dom får sin bostad i Glasberga.
Vi alla är människor oavsett vad man har om man har en nån typ av autism eller kronisk sjukdom tänk på det.

Har fått höra att det är svårt LSS-boende idag det är många i Stockholm som vill flytta och det är svårt eftersom det är svårt att få tag i en LSS-bostad.
Och det finns inte heller så många LSS-bostäder..
Bygg fler bostäder så man kan söka till LSS-Bostäder!
De förtjänar ett hem jag håller tummarna för Glasberga alla förtjänar sitt hem..

Och Glasberga tycker det är dags att ni välkomna era nya grannar!!

Alla är lika värda på vår jord och har rätt att få bo var dom vill <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar