söndag 5 maj 2013

Smärtor



Det finns många typer av smärtor i världen..
Bland annat att man har ont i sig när man blir sviken, bedragen, sorg, depression, olika smärtor eller helt enkelt att personen i sig inte kan eller vill förstå hur det står till med mig och gör på sitt eget sätt värre för mig.. Fast inte personen förstår det.. Trots att det gör ont blir man förbannad.. 

Oftast kanske ilskan tar över för man blir förbannad hur jag än förklarar så vill inte personen förstå mig..
Sen blir man ledsen och vill fälla några/många tårar ner för kinderna man vet inte var man ska ta vägen längre.. Är så trött på att ha ont orkar verkligen inte mer det sätter sig i psyket också när man har så jävla ont fysiskt i kropp o själ utan den djävulska sjukdomen.. 
Jag klarar snart inte av att hålla på med mina omläggningar igen..


Idag känner jag verkligen att jag vill skriva hur ont man kan ha av sjukdomen..
Och ändå är det inga som förstår det utom vi som har sjukdomen och är på värre stadiet vet ju exakt vad det är för smärta jag skriver om.. När man inte klarar av att lyfta armen för när armhålan vecklas ut så gör det förbannat ont!!!! Vill bara skrika ut förbannade HS lämna min kropp i fred!!!!
Jag pratar om min vänstra operationsår som gick åt pipsvängen för ca 2 månader sen snart om du har missat vad jag pratar om.. Det är en äcklig infektion jag har som jag inte kan äta mediciner för eftersom jag har ätit för mycket av alla tabletter som jag har fått utskrivet.... Och nej jag kan inte be om nåt annat jag är immun förfan!! Tvätta rent kali bad är svaret men jag orkar inte med SMÄRTAN att lufta för länge.

Det gör ont sen när man tar ner armen efter luftning samt när jag lägger om såret gör det ont as länge dygnet runt nu... Du kanske tänker att det är va fan bölder men jag har ett stort operation sår som inte läks pga infektionen utan tvärtom blir större och större ska ta ett exempel precis som för några år sen när det va i storlek ca 20*20 plus att jag fick upp akut blod fyllda bölder på några sekunder och ren ren smärta då skriker man undertiden det växer o växer till den spricker av smärtan... =(

Om 12 dagar ska jag till min doktor för att se om jag har blivit bättre av kali bad och luftningen.. 
Egentligen så ska jag ligga lufta en hel månad för att se om jag blir bra men jag har skolan att tänka på nu så det går inte får ändå lägga om då när jag ska iväg sen lufta och hela behandlingen när jag kommer hem...
Jag hoppas verkligen att inte mitt vänstra operation sår får akuta blod bölder det är ännu värre akut smärta..

Som på brev på posten kommer mer smärta ont i magen (nedanför eller runt navelns område vet då fan den håller inte i sig bara om jag ska ta mig ur sängen känner jag av den sen går det bra när jag är uppe) och känner att de gör ont där nere.. Känns jobbigt när jag ska pinka..  Får ta lime dricka mer vatten..
Googlat lite på det också blir ändå inte klokare för det känns ändå att det inte riktigt stämmer in på mig....
Tagit graviditets test också men visar inget försenad mens som bara den.. 
Fattar verkligen inte vad fan är det som händer med mig..
Sen vill inte personen lyssna på mig och ta mig på allvar blir så trött på allt......

2 kommentarer:

  1. Man får tröttna ur och bli totalt slut/arg/trött/ledsen över denna djävulska sjukdom. Man får bli asförbannad också. För som du skriver så gör den jätteont och den är ju även psykiskt påfrestande inte bara fysiskt. Hoppas det blir bättre snart för dig! (ps hittade hit när jag googlade på HS och då även vidare till din HS sida på fb som jag gick med i för några veckor sedan, Hoppas det var okej att skriva här. ds)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ylva!
      Det är självklart att du får skriva här :)
      Känner mig bättre idag faktiskt..
      Vad roligt att du gick med på fb sidan :)
      Hoppas att du mår bra.. Jo exakt glömde nog tillägga det i inlägget att den är psykiskt på frestande ;)
      Stor kram till dig :)

      Radera