fredag 19 april 2013

Skrivkramp



Shoo!

Varit hemma från skolan idag mår inte bra :/
Kan trösta mig med hemkörd pizza till middag ska prova en pizza som heter La Feta den innehåller
tomatsås, röd lök, oliver, färska tomater, kronärtskocka, mozzarella, fårost. 
Det blir spännande att prova nåt annat som man annars inte äter....
Vikingen får en Black & White: tomatsås, oxfile, fläskfile, rödlök, färsk paprika, mozzarellaost, bearnaisesås.....
Läser Barista/Café kurs har fått as mycket läxor som måste va klar nästa vecka plus att jag måste köpa en mjölkskummar kanna som jag måste öva på att göra mönster och allt koka mjölk på spisen..
Kursen är på mindre än 10 veckor tror jag då ska man ut på praktik också..
Igår fick jag göra min första kaffe latte och då fick läraren hjälpa mig för att det skulle bli en figur när jag hällde på skummat mjölk.. Det komiska va att de vart en form av en ekorre ;)
Behöver verkligen träna på det...
Hoppas verkligen på att jag klarar av det de känns redan förmycket läser 
ju matte och svenska också hur ska jag hinna med allt på en gång?
Tror det är ett tecken idag därför jag vakna sjuk istället för att orka komma iväg imorse till svenskan trött jag blir på att inte må bra... Men ändå om jag inte mår bra så säger en kompis till mig att jag har humor och kan skratta åt min sjukdom och om det har gått åt helvete med allt...
Ledsen om det är massa gnäll i mitt inlägg känner mig inte bra bara och behöver skriva av mig fast jag inte orkar hålla pennan på pappret har fått skrivkramp... :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar