onsdag 10 april 2013

Är jag vampyr?



Är jag vampyr?
 
Hmm börjar undra nu på mer allvar...
Var på karolinska i Solna idag på ett återbesök och skulle ta stygnen..
Grejen är att jag inte har några stygn kvar att plock bort dom har ju löst upp sig..
Så har ju operationsåret i vänster armhåla spruckit upp totalt.. *Happ tillbaka i rutan 1 då*
 
Och bara grädden på moset så har jag infektion av en bakterie som gör att det såret blir större än vad det ska vara... Och det kan bli jätte stort om jag har otur nu.. Har ju haft den förut för ca två år sen den är inget att leka med eftersom det blir ännu mer svårtläkt nu och risken att det kan bli mycket större löper risken också....


Så fått på order av min doktor att efter jag har varit i skola ska jag hem direkt och tvätta rent såret och samt kali bad efter det ska jag lufta den armhålan hela tiden (flera timmar) hade jag inte haft skolan så skulle jag ligga i sängen och lufta vänster operation sår i en månad måste torka ur såret så bakterien ger med sig.
.
Annars blir det VAC behandling om det inte hjälper att lufta...
Det mina vänner är inte alltid så roligt att gå runt att bära på en handväska som liknar en bomb!
 
Vilken otur man ska ha då!?!
 
Sen var jag iväg till labbet därför min doktor beställer så han kan kolla mina blodvärden......
Så kommer jag dit och blir stucken på sidan av vänster armen och det kommer inget blod vi väntar ett tag men inget händer... Sen går vi på högra armen och vips så rinner det blod ner till röret....
 
Börjar undra om jag har blivit vampyr eftersom det inte alltid kommer nåt blod när dom ska ta prover på mig plus att det nästan alltid blir mer än ett stick...
 
Måste dricka blod för att fylla på i mina kärl tror jag i fortsättningen.... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar