torsdag 14 mars 2013

Vänner eller vadå?

Läser en status på Fejjan.
"jag kan säga en sak här om ni inte hör av er till mig så förlora ni min vänskap" jaha tänker jag då sen funderar jag och kommer själv fram till att h*n själv varken gillar eller kommentarer mina statusar eller bilder.. Undertiden som jag kan iallafall gilla h*ns statusar kommentera ibland.
Och vadå ett chatt meddelandet måste jag chatta med människan för att höra av mig? Jag hatar att chatta!
Det räcker med att gilla och kommentera status och bilder tycker jag.
Så ska jag ha kvar personen då på min vännerlista?
Och få ständigt status uppdatering på hur man ska va mot sina vänner när personen i sig inte kommentera eller gillar mina statusar eller bilder.
Vet inte vad jag tycker om detta det är inte ens nån jag känner i verkligheten. Varför ska jag åka lägga krut på mitt inlägg här om detta?
Jag kräver inte mina vänner i verkligheten eller bekanta eller som kallade facebook vänner att dom ska höra av sig hela tiden vet ju att det gör dom själva ifall det är nåt dom vill mig likaså att jag gör så också för då har man nåt kul att berätta om nästa gång som jag skriver/eller träffar personen än att hålla på varje dag.
Som att jag lägger upp en status då får jag räkna med också att inte dom hundra vänner bekanta kanske inte svarar ifall dom inte känner för det men dom kanske läser och tar del av det som man pratar om sen.
Har ju facebook för att kunna ha kontakt med vänner bekanta samt gamla skolkamrater som man inte hänger med huvudtaget längre.
Det är svårt det här med vänner eller "facebook vänner" ibland.
Fundera på om man skulle fråga vad det är personen vill egentligen och varför såna krav hundra gånger om varje dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar