onsdag 30 januari 2013

Har lite funderingar på framtiden

Har lite funderingar på framtiden...
Jag har kommit igång att läsa matte just nu..

Sen ska jag ha engelska och svenska och få betyg i dessa ämnen för att jag sen ska kunna plugga vidare.. Men frågan är då ska jag verkligen jaga efter screen när det kostar så jävla mycket och sen handlar det om två dagar som man lär sig? Kan jag verkligen lära upp mig på 2 dagar?
Har redan gått på en gång om webbdesign som kostar mycket det är några helger men hallå man lär sig inte så där jävla fort... Och ska jag läsa mer inom grafiska som jag gjorde i gymnasiet bara för att jag vill ha bättre betyg som är verkligen betyg som man kan visa en arbetsgivare?
Eller ska jag läsa nåt helt annat? Och frågan är vad? Vad är det jag vill bli?
Sen är det här med jobbet.. Var vill jag kunna jobba inom? Såg att min skola ska ha en utbildning  barista/café kurs kursens innehåller då:

• Kaffehistorik

• Kaffeprovning

• Beredning och utrustning

• Te, choklad och övriga drycker

• Italienskt kaffe; terminologi

• Kaffedrinkar

• Alkoholfria kaffedrinkar

• Mjölkskummning

Hmm jag har iallafall mailat att jag vill ha information om utbildningen..
Och hon har mailat vidare till den som håller i detta..
Sen får vi se om jag är sugen på att börja med det eller inte..
Men iallafall om jag skulle vara sugen och klarar det så kanske jag kan jobba deltid eller halvtid med skumma mjölk på ett café undertiden som jag pluggar vidare..
Det skulle vara toppen hoppas bara att kroppen är med på det och slipper infektionerna..
Och lär mig mer från skolan som kanske kommer kunna hjälpa mig på vägen att få ett jobb.. Eftersom vi lever i svåra tider med mycket arbetslöshet  konkurrens att få jobb.. 
Just ju mer jag lär mig desto mer har jag att visa en arbetsgivare som tittar på mina pappren..
Kanske man kan ha ett jobb som jag kan jobba hemifrån när man har infektioner och sånt??
Jag vill verkligen inte bli förtids pensionär usch hemska tanke =/
Vill ha riktigt inkomst leva som en normal person åteminstonde klara mig bra.
Bättre än vad jag lever på idag iallafall är ett mål!
Har inte kunnat gå i skolan på två dagar det känns jobbigt eftersom det är just två dagar som jag har lektioner på pga infektion i såren...
Hoppas på att imorgon att jag är pigg och har orken att gå till skolan :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar