söndag 4 november 2012

Aww skit ska man ta upp detta med diskmaskinen igen!

Aww skit ska man ta upp detta
med diskmaskinen igen!
Gillar inte när man kommer hem och lägga sig i
hur jag vill ha det i mitt hem....
Är det jag som är kvinnan i mitt hem eller inte och bor jag här?
Som med vår diskmaskin som vi har haft i tre år nu inget problem eller något...
 
Tills man får som vanligt sånt här besök som
verkligen ska påpeka och lägga sig i och
riva i diskmaskinen och dra upp filter osv.. :S *Fan går tankarna*

Man vill ju inte bete sig elakt men det är överdrivet..
Hittade bomulls grejer (såg ut som det :S ) i filtret då hon tog bort det..
Det är nog inte så konstigt om det skulle vara det eftersom vi har haft stopp i avloppet via köket till duschen i flera dagar förr förra veckan..
 
Men så kommer det.....
 
"Varför sköljer du av matresterna på tallriken med diskborsten er diskmaskin kommer gå sönder för att det inte finns matrester och såsfett kvar på den och så vidare"
"Man använder inte diskborsten och drar bort alla rester 
som du gör maskinen kommer säga ifrån osv gå sönder"
Daaaah sköljer för att det inte är hygieniskt att ställa in tallrikar med matrester kvar likaså bestick..
Och hur sexigt är det att bjuda hem nån på middag så är det intorkade rester som har torkat in när man har diskat i maskinen skulle jag bjuda hem en gäst så märker den det och
påpekar det skulle jag skämmas som fan!
Hur roligt är det att få en tallrik med gröt rester på eller en gaffel med sallads rester är kvar på?
"Nä inga matrester det är bara rost" *Not what i have seen*
Blääääh skit vidrigt tänk på bakterierna som bor där då och så har man inte tillräckligt starkt immunförsvar som ska skydda en.. Blir bara spyfärdig i tanken..
Eller en mugg som man ser att det är äckel grejer som är inbrännt utav disken för att man inte tar bort det med diskborsten? Jag diskar inte när jag använder diskborsten men det verkar inte man fatta.. :S
Arbetsskador har jag när det gäller disken finns inget vidrigare och äckligare än när man ställer in grejerna utav att dra bort resterna med diskborsten likaså sås grejerna för vadå det finns ändå bakterier och sånt kvar på tallrikarna besticken muggarna och glasen hur fan ska det bli riktigt skinande rent utan att det ska va rester kvar på det..?
Varför jag skrev arbets skador är för att jag har praktikserat på dagis förut och haft ansvar för disken och fått gnäll om att det ska gå fort då kan du inte stå och skölja disken..
Ska aldrig låta mitt barn gå där om det är så dom sköter disken! *Äckligt vidrigt!*
Blir fan sjuk av tanken..
Men det stora problemet är att dessa beläggningar, i diskmaskinens inre, utgör en perfekt grogrund
för mer eller mindre farliga bakteriekolonier.
När bakterierna bryter ner matresterna så luktar det illa i diskmaskinen.
Det säger sig självt att diskmaskiner som är fulla av beläggningar inte kan ge hygieniskt
ren disk, eller omvänt: Det är bara en ren diskmaskin, fri från beläggningar
som kan leverera hygieniskt ren disk.

Det är fan sant!
 
I stället sätter sig matresterna i maskinens slangar,
pumpar och rör där de kan bilda bakteriekolonier.
Är det inte äckligt plus att det blir stopp i badrummet via köket igen?!
Usch och bläää äckligt aldrig igen!
Vi har känsliga rör men ingen verkar lyssna på det...
Plus att vi har fan inte haft problem med vår diskmaskin som jag behandlar den..
Det är fan tur att man bloggar så man kan skriva av sig allt negativt =)
 
Tänk om jag skulle göra det hemma
 hos dom fan då skulle jag inte vara välkommen nån mer om jag drog upp allt hahahaha ;-)

Såg ett repotage från viivilla där dom har skrivit massa grejer om just diskmaskin..
Att man inte ska skölja tallrikarna och sånt..
Men fyfan vad less man bli på det..

Det är liksom inte diskmaskinerna som har en diskborste för att göra det riktigt fint!!
Men däremot så diskmedlet och vattnet ska göra så det inte är bakterier kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar