lördag 7 juli 2012

Rock of Ages

Rock of Ages

Utspelas 1987 i Los Angeles...
Handlar om en tjej som heter Sherrie (Julianne Hough) som åker till Hollywood för att göra karriär..
När hon kommer fram till Hollywood så blir hon genast bestulen på sin väska som innehåller hennes kära LP skivor som betyder mycket för henne..
  Drew (Diego Boneta) ser det och försöker hjälpa henne men han som snodde väskan hann undan innan han kom fram..
Men Drew försöker hjälpa henne att få ett jobb på den där rockbaren som han jobbar på hans chef spelas av Alec Baldwin.. Den baren har pengar problem och hänger på Stacee Jaxx som ska uppträda på baren så dom får in inkomst.. Tom Cruise spelar rock stjärnan Stacee Jaxx lysande..
Just att Sherrie och Drew är förtjusta i varann och börjar dejta  fick verkligen det där aaaaaaaw känslan i sig och att låtarna som dom sjöng vart verkligen det där i hjärtat känner verkligen att man levde sig in i filmen....



Nästan lite som rock konsert men där överdrev jag nog men det är vad jag kände sen är det en annan sak vad andra tycker och tänker ;-)

Då filmen är musikalisk visste inte jag först man satt där inne på salongen..
Vart shockad att det var musikaliskt... Kan nog bero på att jag har glömt trailern.. ;-)
Det är dom som gjorde Hairspray som har gjort filmen Rockmusikal för hela slanten..

Jag tycker att filmen var bra och det var mycket roligt att det var just 80-tals låtar som dom sjöng i filmen och som sagt Tom Cruise hade en grym roll som man inte har sett..
Malin Åkerman hade en grym liten roll i filmen också likaså Mary J. Blige, Catherine Zeta Jones, Russel Brand och dom andra...

Riktigt bio mys med popcorn och coca-cola <3

Bra soundtrack också <3

Rock of Ages får

 <3  <3 <3   <3  <3  <3

6 hjärta poäng av mig vart fan ny förälskad i filmen  ;-)


Trailern


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar