onsdag 28 mars 2012

Badrummet igen!!!!!!!

Onsdag idag då.. Ska lägga om lite senare när jag orkar..
Känner mig inte pigg idag.. Funderar på om jag ska gå iväg och köpa en chailatte och en macka...
Tycker det har varit förmycket strul med badrummet och tvättmaskinen..
Styrelsen pratade jag med igår dom sa att om vi ska ha tvättmaskin så får vi byta ut badkaret till duschväggar.. Känns som alltingen eller.. Men det får min pojkvän vara med och bestämma vad han vill om han vill ha kvar badkaret eller tvättmaskinen.. Sa till han att styrelsen har gjort sitt val nu..
Han sa inget igår hur han ville göra efter jag berättade de styrelsen sa så hoppas på det idag..
Jag har gjort mitt jobb där med att ringa styrelsen och dom har varit snälla med att ringa runt och jobbat med det här och kommit fram till ett val som jag har misstänkt från början.. Fick veta mer idag att det tydligen går att fixa så man får ett till uttag men borras från köket men då blir det två uttag i badrummet två olika ställen och blir inte fint..
Kanske inte värt det vill inte förstöra lägenheten med tätningen och allt..
Plus att lägenheten blir svårsåld i framtiden det vill jag inte ska hända om jag vill flytta i framtiden..
Då är det billigare att köpa duschväggar och sen står föreningen för att montera upp dom..
Och om vi är snabba så kanske vi kan få allt fixat innan helgen om vi pratar ihop oss..
Men som sagt det får älsklingen avgöra hur han vill ha det men får tänka på konsekvensen om han vill ha kvar badkaret och det borras från köket in och det andra uttaget på andra sidan kommer ju sitta där fult och därmed kanske dom nya ägarna inte blir så glada över det valet......
Tycker det här är jävligt svårt som sagt.. Men det kanske är ett lättare val att göra som styrelsen säger..
Då slipper man borra från köket in i badrummet så det blir ännu mera jobb..
Oh sätter vi upp duschväggar så kommer jag byta duschen också till en vattenfalls dusch tror jag det kallas för plus att vi får väligt mycket space i badrummet om vi väljer att inte ha kvar badkaret..
Jag hoppas att han tänker sig riktigt för innan han väljer och inte tänker på sig själv och är självisk för att han vill bada varje dag i badkaret..
Vi ska kunna sälja lägenheten också i framtiden om vi vill flytta som sagt då ska badrummet va fint..
Och inte fult pga att det finns förmånga fula eluttags doser tar upp på kaklet som ska vara på varje vägg typ..

Hoppas på att få veta mer nu hur han tänker så jag kan börja sova gott om nätterna igen..
Satt vaken inatt till fyra halv hem imorse och bara funderade på allt..
Bad hans mamma att prata med han om detta också eftersom föreningen kunde fixa så att duschväggarna var monterade till fredag 30-mars eller på måndag 2-april beror på hur snabba vi är..
Och då kanske vi kan få tvättmaskinen inkopplad också och han ringer mediemarkt eller elektriken så vi kan börja tvätta nån gång....

Så nu har jag gnällt färdigt om badrummet hoppas jag..

1 kommentar:

  1. Tack för alla fina kommentarer <3
    man blir så glad över dom. men jag är så seg på att svara tillbaka ibland. speciellt nu när jag mest skickat från mobilen.

    kram kram

    SvaraRadera